Luftangrep

Mannen og jeg var en tur innom Plantasjen for å kikke etter noen planter, og vandret intetanende rundt på uteområdet da en måke plutselig lettet fra en gruppe planter. Jeg skvatt litt, men fortsatte et par skritt videre før jeg fikk øye på måkens grunn til å bli værende; den hadde lettet fra redet sitt og tre prikkete måkekyllinger kikket lettere forvirret rundt seg. Måkemor ble nærflygende og høylydt, så vi fant fort ut at dette ikke var et værende sted og lot redet være i fred. Jeg hadde hatt lyst å ta bilde av dem, men var litt bekymret for måkemors nærvær, så jeg lot mobilen bli værende i vesken.

I kassa fikk vi vite at ungene var klekket samme dag. Personalet hadde vært ute ved arbeidsstart og kikket til eggene, og fikk dermed nyheten fra oss om at klekkingen var unnagjort.

Naturen, ass!

Illustrasjonsfoto fra iStockphoto.com


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Not. (by Erin Hanson)

Snart bra igjen

Bivirkninger