Asperger?

Jeg -tror- jeg har Aspergers syndrom. Såpass mye tror jeg det at jeg ba fastlegen min om henvisning for en utredning. Etter avslag og klage på avslaget ble jeg tatt inn til vurdering og er nå midt i prosessen. Det er litt underlig. Jeg har blitt spurt om barn- og ungdom, måttet gjøre forskjellige tester (hukommelse, ordforståelse, hoderegning, generell kunnskap etc) og den siste timen hos psykolog er jeg litt usikker på hvordan jeg skal beskrive. Det gikk ihvertfall ut på om jeg hadde evnen til å sette meg inn i situasjoner. Jeg skulle beskrive hva jeg så i ei bildefortellingsbok, forklare for et romvesen hvordan man pusser tenner, lage en historie ut fra fem gjenstander på bordet og gjenfortelle en historie, stående, etter en bildeserie. Jeg måtte også forsøke å forklare hvordan det kjennes ut når jeg er glad og når jeg er sint, og hva som gir meg de følelsene.

Neste time er hos nevrolog og jeg er litt usikker på hva vedkommende skal undersøke, men det blir jo spennende, det også. Jeg har fått forespeilet en konklusjon før jeg (og psykologen) går ut i ferie.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Not. (by Erin Hanson)

Snart bra igjen

Høstmørke