Halvveis

Jeg er halvveis i ferien og har flere ting jeg tenkte å få gjort før den er over. Én ting fikk jeg gjort i går, nemlig å potte en ny hosta jeg kjøpte på Vestlandet i løpet av første ferieuke. Jeg trodde at jeg måtte av gårde for å kjøpe ny, frostsikker potte til den, men så viste det seg at jeg har flust av plastpotter etter min mor, så jeg fant frem den største av dem. Det ble riktig så fint.

I morgen skal jeg til byen for å sjekke den nye brillen jeg fikk meg rett før ferien. Dette er mine første progressive briller og jeg er veldig usikker på om de er optimale. De føles suboptimale, men i morgen får jeg fasiten.

Jeg må også få antirustbehandlet bilen min før ferien er over og jeg blir avhengig av egen bil. Firmaet har ikke kontaktet meg ennå, så jeg tar antakelig turen innom etter brillesjekken i morgen.

Maling til vinduslister skal jeg også handle. Murerbaljen skal plasseres på egnet plass, fylles med vann og de fine, grønne glasskarvene jeg handlet tidligere i sommer, samt at den lille fontenepumpen skal oppi der. Gullranken min og de godluktende pelargoniaene mine skal klippes ned og tas stiklinger av. Det blir i så fall ganske mange, men nå er ihvertfall arbeidsbenken ryddet og jeg har ledig plass til det. Og så har jeg lyst å prøve meg på det jeg håper blir en ny hobby, men det kan tas en regnværsdag.

Og så må jeg få byttet vann og slamsugd akvariet mitt! Det skulle vært gjort for veldig lenge siden.

Og alle bildene jeg tok i løpet av bilferien! De må gås gjennom, behandles og evt. publiseres. Det er 4-500 bilder på kortet. Hjelp.

... Egentlig burde jeg også benyttet finværet til å ta meg en tur ut i marka igjen snart. Skal bare ...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Not. (by Erin Hanson)

Snart bra igjen

Bivirkninger